فروکروم کم کربن

فروکروم کم کربن چیست؟

فروکروم کم کربن Low Carbon Ferro Chrome که با نام اختصاری LcFeCr شناخته می شود از خانواده فروآلیاژها می باشد و از ترکیب کروم و آهن به دست می آید.قالب این ترکیب از کروم تشکیل شده است که عموما تا ۷۰ درصد می باشد. مابقی عناصر تشکیل دهنده این ترکیب مقادیر ناچیزی از سیلیس, کربن, فسفر و گوگرد می باشد.در این ترکیب بعد از کروم عنصری که از اهمیت بالایی برخوردار است میزان کربن آن می باشد که می بایست حداکثر 0/3 درصد باشد. فروکروم ظاهری خاکستری و نقره ای رنگ دارد و عموما به شکل کلوخه و پودر شده دانه بندی می شود. بیشترین مصرف فروکروم در صنایع ریخته گری به طور دقیق در فولاد زنگ نزن کاربرد دارد  و یکی از متنوع ترین و پرکاربردترین عناصر آلیاژی در فولاد است.همچنین از این فروآلیاژ به شکل پودر شده در ساخت الکترود جوشکاری نیز استفاده می شود. برخی از ویژگی های فروکروم، مقاومت به خوردگی و اکسیداسیون را در آلیاژ ایجاد می‌کند .یک ماده با خاصیت سخت‌کنندگی است، مقاومت به سایش را بهبود می بخشد. باعث حفظ استحکام در دماهای بالا نیز می‌شود. کروم یک عنصر غیر قابل جایگزین در تمام فولادهای زنگ نزن است. جدا از ساخت فولاد زنگ نزن، در ساخت فولادهای مقاوم در برابر اسید نیز استفاده می‌شود.

کاربردهای فروکروم کم کربن

بیشترین کاربرد فروکروم را میتوان در استفاده در ساخت فولاد های زنگ نزن دانست. چرا که کروم موجود در این فولاد ها باعث مقاوم شدنشان نسبت به خوردگی شده و رنگ جلا داده ی آن ها نیز معمولا به خاطر وجود کروم است.

  • در ساخت بلبرینگ های فولادی ابزار ها و دیگر فولاد های آلیاژی از فروکروم پر کربن استفاده میشود.
  • در تولید فولاد زنگ نزن و فولاد های مقاوم به اسید از فروکروم کم کربن استفاده میشود.
  •  نوعی از فروکروم نیز در تهیه ی چدن به کار می‌رود.
  • به شکل پودری در حوزه‌ی متالوژی پودر استفاده می‌گردد.
  • از فرو کروم در تولید لینگوسولفونات نیز استفاده می‌شود که در سیستم‌های آبی استفاده می‌گردد.
  • ذرات ظریف فرو کروم را در صنایع چرم نیز استفاده می‌کنند.

خواص فروکروم کم کربن

آلیاژ فروکروم به شکل جامد و در شکل های متفاوتی چون کریستال های کوچک، کلوخه پودر یا گرانول یافت میشود و رنگی متغیر بین خاکستری فلزی تا خاکستری روشن دارد. این آلیاز بدون بو، در آب حل نمیشود و ذراتی قابل اشتعال دارد. در محیط های معمول و با شرایط دما و فشار معین پایدار است. کروم میتواند سختی فولاد را افزایش داده و موجب همگنی این خاصیت شود. همچنین کروم خاصیت مقاومت حرارتی فولاد را نیز بهبود میبخشد؛ و در دمای اتاق نسبت به عوامل خورنده مقاوم است. کروم نقطه ذوبی بالاتر از 1500 و نقطه جوش آن در بازه ی 2700 تا 3000 درجه سانتی گراد قرار میگیرد. چگالی فروکروم در بازه ی 6 تا 9 گرم بر سانتی متر مکعب است و بسته به ترکیب آن متغیر است.

آنالیز محصول
عنصر
کروم (Cr)
سیلیس (Si)
کربن (C)
فسفر (P)
گوگرد (S)
درصد
65-70
حداکثر 1.0
حداکثر 0.1
حداکثر 0.04
حداکثر 0.03
بسته بندی محصول
تصاویر محصول
مبانی اخلاقی شرکت آرمان تجارت صبا
  • وارد کننده مواد اولیه ریخته گری و مواد اولیه صنایع فولاد سازی از منابع معتبر خارجی
  • مطابق با استانداردهای جهانی تولید فولاد و آلیاژها مانند DIN آلمان ، ASTM آمریکا، JIS ژاپن
  • دامنه بازرسی و نمونه گیری گسترده و سخت گیرانه
  • دست یابی به دست اول ترین محصولات آلیاژی و فولادی در بازار های جهانی
  • تهیه فرو آلیاژ ها و مواد اولیه مورد نیاز واحد های تولید کننده آهن و فولاد از کارخانجات معتبر خارجی
  • ارزیابی میزان رضایت مندی مصرف کننده گان از کیفیت مواد اولیه ارسال شده
  • تضمین 100% کیفیت و کمیت کالاهای وارداتی از مبدا حمل تا به مقصد (کارخانجات نهایی )
  • ارائه مشاوره های مهندسی به مصرف کنندگان کالا
  • دریافت پیشنهادهای فنی از تمامی مصرف کنندگام جهت بهبود کیفیت و تامین نیازهای فنی مصرف کنندگان
Our rules

– We follow transparent management and correct management with the pride of the members of Saba Arman Trading.

– We practice customer satisfaction management by providing the best quality and service to our customers.

– We dare to challenge new things and create social value.

– We do not promote personal interests in relation to our work.

– We adhere to law and order and will adhere to regulations and procedures.

– We help the social, educational and cultural development of the country and local communities and serve the disadvantaged.

– We help protect the environment for future generations by practicing conservation of the soil, air, and water environment through environmentally sound management.

ارزش آفرینی پایدار

خانواده شرکت آرمان تجارت صبا یک شرکت پویا و پرافتخار است. علت وجود ما این است که با ارائه ارزش های جدیدی که به توسعه صنایع و جامعه ی آن کمک کند، به شرکتی بدل شود که اعضای ما به آن افتخار کنند. شرکت آرمان تجارت صبا رشد خود را در چشم اندازی پایدار متصور می شود و بر آن تاکید دارد. صداقت در فعالیت به عنوان ارزشی بنیادی دنبال می کند. ما خود را به روش های جدیدی که تا به حال انجام نداده ایم به چالش می کشیم و کارهای جدیدی را دنبال می کنیم.

شرکت آرمان تجارت صبا بر اساس احساس مسئولیت، حسن نیت و کرامت فعالیت می کند و ما دقیقا می دانیم که چه کاری باید انجام شود تا شایسته ارزش باشد که ارائه می دهیم.

Sustainable value creation

The family of Arman Tejarat Saba is a dynamic and proud company. The reason for our existence is to become a company that our members can be proud of by providing new values that help the development of its industries and society. Arman Tejarat Saba company envisions its growth in a sustainable perspective and emphasizes on it. Honesty in activity follows as a fundamental value. We challenge ourselves in new ways that we haven’t done before and pursue new things.

Arman Tejarat Saba operates based on a sense of responsibility, goodwill and dignity, and we know exactly what needs to be done to be worthy of the value we offer.

آرمان تجارت صبا
شرکت آرمان تجارت صبا بیش از 30 سال است که در امر تهیه و توزیع مواد اولیه مورد نیاز صنایع ریخته گری و فولاد سازی فعالیت دارد.این شرکت با بکارگیری مهندسین متالورژی باسابقه و شناخت کافی از نیازهای کارخانجات تولید آهن و فولاد در این مدت طولانی سعی نموده که مواد اولیه مورد نیاز واحد های تولیدی کشور را مطابق با استاندارد های جهانی DIN، ASTM و JIS از منابع و کارخانجات معتبر جهانی خریداری نموده و آن را با قیمت مناسب تجاری در اختیار واحد های تولیدکننده داخلی قرار دهد.
 
About Us
For more than 30 years, Arman Tejarat Saba has been active in the supply and distribution of raw materials needed by the foundry and steelmaking industries. This company, by employing experienced metallurgical engineers and having sufficient knowledge of the needs of iron and steel factories, has tried to purchase the raw materials needed by the country’s production units in accordance with DIN, ASTM and JIS international standards from reliable global sources and factories and provide them to the domestic production units at a reasonable commercial price.