در گفت‌وگوی گروه رسانه‌ای پردازش با مهندس کاظم پیکانی، مدیرعامل شرکت “آرمان‌تجارت صبا” تاکید شد:

واردات انواع فروآلیاژها با کیفیت بالا، تاکید بر بازرسی‌ در مبدا و مقصد و تامین به‌موقع؛ رمز موفقیت شرکت “آرمان‌تجارت صبا”

شرکت آرمان‌تجارت صبا از سال 1371 آغاز بکار کرده و توانسته از طریق واردات، بخشی از خلا‌ء ناشی از کمبود مواداولیه مرغوب و موردنیاز صنایع فلزی و معدنی کشور را برطرف نماید.

مهندس کاظم پیکانی، مدیرعامل شرکت آرمان‌تجارت صبا در گفت‌وگوی گروه رسانه‌ای پردازش با اعلام این مطلب گفت: این شرکت باهدف تامین مواداولیه مرغوب جهت افزایش کیفی تولیدات در صنایع فولادی و ریخته‌گری با شناسایی منابع معتبر خارجی پا به عرصه تامین گذاشته و تاکنون موفق به رفع نیاز بسیاری از واحدهای تولیدی شده است.

وی افزود: شرکت در نمایشگاه‌های خارجی، انجام تحقیقات گسترده، تلاش بسیار برای پیداکردن تامین‌کنندگان معتبر در طول سه‌دهه گذشته و نیز استفاده از استانداردهای جهانی مانند DIN آلمان ، ASTM آمریکا و JIS ژاپن از جمله دلایل رضایت مصرف‌کنندگان کالاهای وارداتی شرکت آرمان‌تجارت صبا بوده است.

مدیرعامل شرکت آرمان‌تجارت صبا با تاکید بر اینکه این شرکت همه واردات خود را بدون‌استثنا و بادقت کامل مورد بازرسی بین‌المللی قرار می‌دهد، تصریح کرد که دامنه بازرسی‌های لازم نیز توسط شرکت آرمان‌تجارت صبا تعیین می‌‌شود، به همین دلیل این مجموعه از ورود کالای نامرغوب به شکل قاطعانه‌ای جلوگیری می‌کند، ضمن‌آنکه همه کالاها نیز پس از مصرف توسط مشتری مورد ارزیابی مجدد قرار می‌گیرند.

پیکانی گفت: “آرمان‌تجارت صبا” سعی می‌کند همواره با رصد قیمت‌ها، کالاهای وارداتی را به‌گونه‌ای به فروش برساند که خریداران کاملا منتفع شوند، بنابراین هدف این مجموعه تهیه مواداولیه مرغوب با قیمت مناسب است.

به گفته وی ارایه انواع مشاوره نظیر دلایل ایجاد مشکل فنی در خطوط تولید به‌واسطه استفاده از مواداولیه وارداتی و سپس انتقال به طرف خارجی در کمترین زمان ممکن از دیگر توانمندی‌های این شرکت است.

مدیرعامل شرکت آرمان‌تجارت صبا با اشاره به اینکه تولید محصول باکیفیت بالا در داخل کشور هدف اصلی این شرکت است، تصریح کرد که این‌گونه فعالیت‌ها علاوه‌بر ایجاد اشتغال و ‌تولید ثروت، زمینه رشد صنعتی کشور را فراهم و اقتصاد ملی را تقویت می‌سازد.

پیکانی با تاکید بر اینکه آرمان‌تجارت صبا، همواره به دنبال واردات و تامین مواد اولیه تخصصی و باخلوص بسیار بالاست که در داخل تولید نمی‌شود، افزود: تولید سالانه 30 میلیون‌ تن فولاد در کشور نیاز به 250 هزارتن فروآلیاژ از جمله فرومنگنز و فروسیلیکومنگنز دارد که از این میزان حدود 110 هزارتن در شرایط فعلی تولید و مابقی نیاز به واردات دارد که عمدتا از منابع خارجی تامین می‌گردد.

وی از ساخت کارخانه فروآلیاژ الوند توسط این مجموعه و بهره‌برداری از آن در آینده نزدیک خبر داد و گفت: “آرمان‌تجارت صبا” درصدد است بخشی از نیاز 140 هزارتنی کشور به واردات را از طریق تولید در داخل تامین کند، براین اساس با احداث یک واحد تولیدی با نام “فروآلیاژ الوند” امیدوار است تا تابستان سال آینده به تولید سالانه 40 هزارتن فروسیلیکومنگنز دست یابد.

مدیرعامل شرکت آرمان‌تجارت صبا افزود: این شرکت در سال گذشته مقدار قابل توجهی انواع فرو آلیاژ و گرافیت که در داخل تولید نمی شود و مورد نیاز واحد های تولیدکننده آهن و فولاد کشور است ، واردات نموده و مستقیماً از مبادی ورودی شرکت برای مصرف کنندگان ارسال نموده است .

به گفته پیکانی، این مجموعه تاکنون بخشی از مواداولیه موردنیاز بسیاری از شرکت‌های فولادسازی و ریخته‌گری از جمله ذوب‌آهن اصفهان، فولاد ویان، فولاد پاسارگاد، خراسان، خزر، لوله و ماشین‌سازی ایران، تعاونی واحدهای ریخته‌گری استان اصفهان، سمنان و… را براساس استاندارهای بین‌المللی تامین کرده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات موجود، تغییر مبنای عوارض گمرکی از دلار 4200 تومانی به دلار با نرخ آزاد است که عملا زمینه کاهش توان فعالان این حوزه را درپی داشته، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه  حقوق و عوارض گمرکی کالای وارداتی در ماه های نخست سال 1401 بر مبنای دلار 4200 تومانی محاسبه و پرداخت شده است و قیمت  تمام شده بر همین مبنا محاسبه  و با سود تجاری معمول و معتدل به فروش رفته است ولی اخیراً گمرک مابه التفاوت حقوق و عوارض گمرکی از دلار 4200 تومانی  تا نرخ ETS را مطالبه  می نماید که ضرر بزرگی برای فعالان اقتصادی می باشد و 100% مبلغ مابه التفاوت مورد مطالبه گمرک ضرر و زیان واردکننده می باشد که نهایتاً باعث تضعیف نقدینگی شرکت و تضعیف توان رقابتی شرکت می شود .

او در پایان از مسوولان خواست با در نظر گرفتن شرایط تولید کشور و نیز نقش شرکت‌های بازرگانی در تامین مواداولیه و افزایش اشتغال با خودداری در صدور بخش‌نامه‌های خلق‌الساعه و عدم فشار بر اینگونه شرکت‌ها، زمینه رشد اقتصادی کشور را فراهم سازند.

قسمت اول مصاحبه جناب مهندس کاظم پیکانی با ماهنامه تخصصی پردازش را می توانید در این لینک ملاحظه بفرمایید.

مبانی اخلاقی شرکت آرمان تجارت صبا
  • وارد کننده مواد اولیه ریخته گری و مواد اولیه صنایع فولاد سازی از منابع معتبر خارجی
  • مطابق با استانداردهای جهانی تولید فولاد و آلیاژها مانند DIN آلمان ، ASTM آمریکا، JIS ژاپن
  • دامنه بازرسی و نمونه گیری گسترده و سخت گیرانه
  • دست یابی به دست اول ترین محصولات آلیاژی و فولادی در بازار های جهانی
  • تهیه فرو آلیاژ ها و مواد اولیه مورد نیاز واحد های تولید کننده آهن و فولاد از کارخانجات معتبر خارجی
  • ارزیابی میزان رضایت مندی مصرف کننده گان از کیفیت مواد اولیه ارسال شده
  • تضمین 100% کیفیت و کمیت کالاهای وارداتی از مبدا حمل تا به مقصد (کارخانجات نهایی )
  • ارائه مشاوره های مهندسی به مصرف کنندگان کالا
  • دریافت پیشنهادهای فنی از تمامی مصرف کنندگام جهت بهبود کیفیت و تامین نیازهای فنی مصرف کنندگان
Our rules

– We follow transparent management and correct management with the pride of the members of Saba Arman Trading.

– We practice customer satisfaction management by providing the best quality and service to our customers.

– We dare to challenge new things and create social value.

– We do not promote personal interests in relation to our work.

– We adhere to law and order and will adhere to regulations and procedures.

– We help the social, educational and cultural development of the country and local communities and serve the disadvantaged.

– We help protect the environment for future generations by practicing conservation of the soil, air, and water environment through environmentally sound management.

ارزش آفرینی پایدار

خانواده شرکت آرمان تجارت صبا یک شرکت پویا و پرافتخار است. علت وجود ما این است که با ارائه ارزش های جدیدی که به توسعه صنایع و جامعه ی آن کمک کند، به شرکتی بدل شود که اعضای ما به آن افتخار کنند. شرکت آرمان تجارت صبا رشد خود را در چشم اندازی پایدار متصور می شود و بر آن تاکید دارد. صداقت در فعالیت به عنوان ارزشی بنیادی دنبال می کند. ما خود را به روش های جدیدی که تا به حال انجام نداده ایم به چالش می کشیم و کارهای جدیدی را دنبال می کنیم.

شرکت آرمان تجارت صبا بر اساس احساس مسئولیت، حسن نیت و کرامت فعالیت می کند و ما دقیقا می دانیم که چه کاری باید انجام شود تا شایسته ارزش باشد که ارائه می دهیم.

Sustainable value creation

The family of Arman Tejarat Saba is a dynamic and proud company. The reason for our existence is to become a company that our members can be proud of by providing new values that help the development of its industries and society. Arman Tejarat Saba company envisions its growth in a sustainable perspective and emphasizes on it. Honesty in activity follows as a fundamental value. We challenge ourselves in new ways that we haven’t done before and pursue new things.

Arman Tejarat Saba operates based on a sense of responsibility, goodwill and dignity, and we know exactly what needs to be done to be worthy of the value we offer.

آرمان تجارت صبا
شرکت آرمان تجارت صبا بیش از 30 سال است که در امر تهیه و توزیع مواد اولیه مورد نیاز صنایع ریخته گری و فولاد سازی فعالیت دارد.این شرکت با بکارگیری مهندسین متالورژی باسابقه و شناخت کافی از نیازهای کارخانجات تولید آهن و فولاد در این مدت طولانی سعی نموده که مواد اولیه مورد نیاز واحد های تولیدی کشور را مطابق با استاندارد های جهانی DIN، ASTM و JIS از منابع و کارخانجات معتبر جهانی خریداری نموده و آن را با قیمت مناسب تجاری در اختیار واحد های تولیدکننده داخلی قرار دهد.
 
About Us
For more than 30 years, Arman Tejarat Saba has been active in the supply and distribution of raw materials needed by the foundry and steelmaking industries. This company, by employing experienced metallurgical engineers and having sufficient knowledge of the needs of iron and steel factories, has tried to purchase the raw materials needed by the country’s production units in accordance with DIN, ASTM and JIS international standards from reliable global sources and factories and provide them to the domestic production units at a reasonable commercial price.